"Malament, si les teues opinions no són conseqüència de les teues passions; pitjor encara, si les teues passions són conseqüència de les teues opinions". Joan Fuster



divendres, 6 de gener del 2012

A la marxa

Ja veus, amb els Reis passats, només a un cap de setmana de recuperar la seguida habitual --enguany, més que mai, tan esperada com temuda-- i jo ací, encara, pensant-me per quin dels propòsits per a l'any nou convindria començar. Que no és que la llista fóra llarga, més aïnes al contrari; però potser m'hauria anat millor concretar-los una mica més, que ja se sap que les formulacions massa vagues faciliten una interpretació flexible, pero són menys efectives quan es tracta de dur-les a la pràctica... Almenys, i pel moment, allò del tabac --un clàssic-- ja està en marxa una vegada més, i tan de bo que aquesta siga la definitiva. Quant a altres intencions, projectes i objectius, ja veurem d'anar precisant-los i prioritzant-los a mesura que reprenem, de nou, el camí; i això compta, també, com a propòsit.









11 comentaris:

  1. han de ser ben concrets, ja tens raó ja... el del tabac ho és de concret ... però també difícil.

    Jo no em faig propòsits quasi mai1

    ResponElimina
  2. Es pot! De dos paquets diaris a no fumar mai més, i ja van 4 anys.

    Molt d'ànim, aigua a dojo i molta verdureta. En uns dies et sentiràs nou. No deixes de compartir per ací com va la cosa!

    ResponElimina
  3. Pep feliç any nou el primer de tot, i el segon deixa de fumar, es una meravella t´ho dic jo que ja porte 10 mesos i crec que fins i tot m´estava perjudicant les meues capacitats intelectuals, t´ho dic de veres, ara estic RENOVADA! un abraç

    ResponElimina
  4. que tinguis molt d'èxit en els teus propòsits! no puc parlar per mi per que estic enganxada al tabac i no he reeixit en cap intent de deixar-lo per ara...sort i voluntat!

    ResponElimina
  5. Força i voluntat, és possible deixar el tabac jo en faré 17 d'ací no res i en fumava dos paquets!

    ResponElimina
  6. Ànim Alfred,

    Jo no te puc donar molts consells sobre el tabac com fan altres, però si que et dic que començar l'any amb una llista de bons propòsits és una manera magnífica de fer-ho, demostra que encara estem vius i tenim ganes de continuar lluitant i de millorar en alguns aspectes de la nostra vida.

    ResponElimina
  7. Crec que és bo, això de començar l'any fent propòsits, encara que no elds complim tots algun se'n sortirà, però he de confessar que jo no ho faig mai, això dels propòsits quan comença l'any.

    ResponElimina
  8. Alfred! Em sume als ànims rebuts per a que deixes de fumar! Perquè no en fas una llista de tots els beneficis que això et reportarà (económics també, clar) i de lo dolent que és 'dependre' d'na cosa com eixa? Jo mai he estat fumadora habitual, i de fet, aquestos dies en una bogeria de nit d'alcohol vaig 'fumar' desprès de molts anys. T'assegure que me n'he penedit i que no m'ha reportat res del que necessitava
    Salut! (més que mai!!)

    ResponElimina
  9. No sabeu com agraisc els vostres ànims, de veres :) Evidentment, no és la primera vegada que tracte de deixar el tabac --i, de fet, he estat llargues temporades sense fumar-- però sempre he tornar a caure. I les últimes voltes que ho he provat, fins i tot amb ajuda mèdica, no he pogut aconseguir-ho... Pel moment, ací estem, aguantant els primers dies, que són francament durs, però --no vull dir-ho molt fort-- amb l'ànim alt i bones perspectives. Ja veurem com acaba, però ara com ara anem fent camí... Gràcies, moltes!

    ResponElimina
  10. Fes-te una vedriola amb el que et gastaves fumant i l'any que ve t'ho gastes en un regalàs per a tu. A 3 euros al dia que posava jo, eren mil euros en acabar l'any. Dos caps d'any a Lanzarote i algun altre desig me'ls vaig finançar així...

    Endavant!

    ResponElimina
  11. Jo havia calculat cinc euros al dia de mitjana, desficiosa; i és cert que acaba sent un capitalet gens menyspreable, i més en època de retallades. Encara li hauré d'agrair a mariano i companyia...

    ResponElimina